Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/16297
Title: Εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτητών Νοσηλευτικής στα πλαίσια της διαπολιτισμικής φροντίδας υγείας
Authors: Πουρναράς, Νικόλαος
Τσόμπανου, Μελίνα
Σουρτζή, Παναγιώτα
Item type: Conference publication
Keywords: Transcultural nursing;Educational needs;διαπολιτισμική φροντίδα υγείας;διαπολιτισμική νοσηλευτική;εκπαιδευτικές ανάγκες;transcultural health care
Subjects: Ιατρική
Νοσηλευτική
Medicine
Nursing
Issue Date: 17-Jun-2015
Jun-2004
Publisher: Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος
Abstract: Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσει ο νοσηλευτής, μέσα από την εκπαίδευσή του, ώστε να προσφέρει ολοκληρωμένη φροντίδα υγείας στους μετανάστες που την έχουν ανάγκη. Υλικό - Μέθοδος: Γία τη συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών διενεργήθηκε μια μελέτη σε δείγμα φοιτητών του τρίτου και τέταρτου έτους του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Αθήνας το Φθινόπωρο του 2002. Η μελέτη περιλάμβανε τη συμπλήρωση ενός ειδικά αναπτυγμένου ερωτηματολογίου. Αποτελέσματα: Συμπληρώθηκαν 159 ερωτηματολόγια από φοιτητές του τρίτου και τέταρτου έτους. Το 56,6% των ερωτηθέντων δεν είχαν παρακολουθήσει κάποιο από τα μαθήματα «Κοινοτική Νοσηλευτική» ή «Δημογραφία», στα οποία γίνεται αναφορά στη Διαπολιτισμική Υγεία, ενώ το 78% δεν είχε παρακολουθήσει κάποιο άλλο σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Οι στάσεις των φοιτητών ως προς τους μετανάστες και πρόσφυγες φαίνεται ότι δεν είναι διαμορφωμένες με βάση τη γνώση, αλλά με βάση τη γενικότερη ενημέρωση. Παρ’ όλα αυτά θεωρούν ότι οι νοσηλευτές πρέπει να τους αντιμετωπίζουν πρώτα από όλα με σεβασμό. Το 64,8% του υπό μελέτη πληθυσμού δεν γνώριζε κάποιο φορέα ή υπηρεσία που θα μπορούσε να στηρίξει τους μετανάστες ή πρόσφυγες για την κάλυψη των ανα-γκών τους. Σε αδυναμία λεκτικής επικοινωνίας με τους μετανάστες ή πρόσφυγες ασθενείς, το 33,3% των ερωτη-θέντων θα ζητούσε τη βοήθεια διερμηνέα-μεταφραστή, ενώ το 24,5% θα ζητούσε τη συμβολή του συγγενικού περιβάλλοντος του ασθενούς. Το 85,5% των φοιτητών έκρινε ότι η εκπαίδευσή του σε σχέση με τη Διαπολιτισμική Νοσηλευτική είναι ανεπαρκής. Συμπεράσματα: Από τα ευρήματα της μελέτης φαίνεται ότι η εκπαίδευση των φοιτητών Νοσηλευτικής έχει σαφή ανθρωπιστική κατεύθυνση, αλλά όχι επαρκή πολιτισμική εξειδίκευση.
Language: Greek
English
Citation: Πουρναράς, Ν., Τσόμπανου, Μ. & Σουρτζή, Π. (2004). Εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτητών Νοσηλευτικής στα πλαίσια της διαπολιτισμικής φροντίδας υγείας. “Νοσηλευτική”. 43(2): 185-194
Journal: Νοσηλευτική
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/16297
Appears in Collections:Τόμος 43, τεύχος 2 (Απρ. - Ιουν. 2004)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons