Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/4160
Title: Το σύνδρομο Asperger στα παιδιά
Asperger Syndrome in children
Authors: Βαλαμουτοπούλου, Χρυσούλα
Κουτελέκος, Ιωάννης
Item type: Conference publication
Keywords: Σύνδρομο Asperger;Αυτισμός;Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές;Στερεοτυπική συμπεριφορά;Συναισθηματικές δυσκολίες;Κοινωνικές δυσλειτουργίες;Μη λεκτική επικοινωνία;Επαγγελματίες υγείας;Asperger Syndrome;Autism;Pervasive developmental disorders;Stereotyped behavior;Emotional difficulties;Social dysfunctions;Nonverbal communication;Health professionals
Subjects: Medicine
Pediatrics
Ιατρική
Παιδιατρική
Issue Date: 17-Jan-2015
Jan-2009
Date of availability: 17-Jan-2015
Publisher: Μαρβάκη, Χριστίνα
Abstract: Το σύνδρομο Asperger αναφέρεται στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και ταξινομήθηκε ως ξεχωριστή διαταραχή αρχικά στο ICD-10(World Health Organization,1992) και στη συνέχεια στο DSM–IV (American Psychiatric Organization,1994). Το σύνδρομο Asperger διακρίνεται από μία ομάδα συμπτωμάτων που αφορούν την χαμηλή απόδοση στην κοινωνική αλληλεπίδραση και τις επικοινωνιακές δεξιότητες, καθώς και την αυξημένη στερεοτυπική συμπεριφορά σε διάφορες δραστηριότητες και ενδιαφέροντα. Σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου που αποτελεί μελέτη περίπτωσης, είναι η περιγραφική προσέγγιση του συνδρόμου Asperger μέσα από την μελέτη συμπεριφοράς ενός παιδιού. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στην παρούσα εργασία στηρίχθηκε σε ανασκοπικές και ερευνητικές μελέτες που αντλήθηκαν από διεθνείς βάσεις δεδομένων, που ανταποκρίνονταν στη συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης του συνδρόμου Asperger. Αποτελέσματα: Τα άτομα με σύνδρομο Asperger, όπως και η μελέτη περίπτωσης, βιώνουν πραγματικά μεγάλες δυσκολίες σε στοιχειώδεις κοινωνικές συμπεριφορές, όπως αποτυχία στην ανάπτυξη και δημιουργία φιλικών σχέσεων ή στην αναζήτηση διασκεδαστικών δραστηριοτήτων μαζί με άλλους. Επιπλέον δυσκολεύονται στην κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας (γλώσσα του σώματος) και τις εκφράσεις του προσώπου, τις στάσεις σώματος ή ακόμη και την άμεση οπτική επαφή. Συμπεράσματα: Η πρώιμη αναγνώριση του συνδρόμου Asperger είναι επιτακτική, με απώτερο στόχο την συνεχή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των επαγγελματιών υγείας αλλά και του ευρύτερου κοινού, απέναντι σε αυτό το σύνδρομο. Όσο πιο νωρίς προτρέξει ένας γονέας για τη διάγνωση, τόσο πιο μεγάλες πιθανότητες υπάρχουν για μία ενδεχόμενη λειτουργική αποκατάσταση του συνδρόμου.
Description: Μελέτη περίπτωσης
Language: Greek
Citation: Βαλαμουτοπούλου, Χ. και Κουτελέκος, Ι. (Ιανουάριος 2009). Το σύνδρομο Asperger στα παιδιά. "Το Βήμα του Ασκληπιού". [Online] 8(1): 78-92. Διαθέσιμο από: http://www.vima-asklipiou.gr
Journal: Το Βήμα του Ασκληπιού
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/4160
Appears in Collections:Τόμος 08, τεύχος 1 (Ιαν. - Μαρ. 2009)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VA_CS_1_08_01_09.pdf216.45 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons