Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/4235
Title: Οι απόψεις των φοιτητών της νοσηλευτικής για την κλινική τους εκπαίδευση 
Student nurses’ views of their clinical training
Alternative title / Subtitle: μια ποιοτική μελέτη 
a qualitative study
Authors: Ουζούνη, Χριστίνα
Νακάκης, Κωνσταντίνος
Κουτσαμπασόπουλος, Κωνσταντίνος
Καπάδοχος, Θεόδωρος
Item type: Conference publication
Keywords: Clinical training;Κλινική εκπαίδευση;Φοιτητές νοσηλευτικής;Κλινικοί εκπαιδευτές;Nursing students;Clinical instructors
Subjects: Medicine
Nursing
Ιατρική
Νοσηλευτική
Education
Εκπαίδευση
Issue Date: 19-Jan-2015
Oct-2009
Date of availability: 19-Jan-2015
Publisher: Μαρβάκη, Χριστίνα
Abstract: Η κλινική εκπαίδευση στη νοσηλευτική είναι θεμελιώδης, γιατί μετουσιώνει τη θεωρητική γνώση των φοιτητών, σε πράξη και κλινική δεξιότητα. Επίσης, διαμορφώνει πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς και φροντίδας των ασθενών καθώς επίσης αναπτύσσει την κριτική σκέψη και τις ψυχοκινητικές δεξιότητες των φοιτητών. Σκοπός της παρούσας ποιοτικής μελέτης ήταν να διερευνήσει τις απόψεις φοιτητών της νοσηλευτικής για την κλινική τους εκπαίδευση. Υλικό και μέθοδος: Εφαρμόστηκε ο σχεδιασμός έρευνας “εστιασμένων συνεντεύξεων ομάδας” για να διερευνηθούν οι απόψεις 40 φοιτητών τμήματος νοσηλευτικής Τ.Ε.Ι. Οι συμμετέχοντες φοιτητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των δέκα ατόμων η κάθε μία, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εστιασμένες συνεντεύξεις ομάδας. Για την ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις, εφαρμόσθηκε η μέθοδος της θεματικής κατηγοροποίησης και κωδικοποίησης. Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψαν πέντε θεματικές κατηγορίες. Σύμφωνα με την άποψη των φοιτητών το «στρες και το κλινικό περιβάλλον μάθησης», «το κενό μεταξύ θεωρίας και πράξης», «ο ρόλος του εκπαιδευτή-αξιολογητή», η «έλλειψη ευκαιριών για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης», η «αναζήτηση προτύπων από τους επαγγελματίες νοσηλευτές και εκπαιδευτές» ήταν οι θεματικές κατηγορίες, στις οποίες αποτυπώθηκαν οι απόψεις και οι εμπειρίες των φοιτητών για την κλινική τους εκπαίδευση. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι φοιτητές της νοσηλευτικής δεν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την κλινική τους εκπαίδευση. Επιπλέον, είναι προφανής η αναγκαιότητα να ενισχυθεί ο ρόλος των κλινικών εκπαιδευτών, οι οποίοι χρειάζεται να διαθέτουν εξειδικευμένη εκπαίδευση για την κλινική άσκηση των φοιτητών της νοσηλευτικής, για να μπορούν να δημιουργήσουν πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς.
Description: Έρευνα
Language: Greek
Citation: Ουζούνη, Χ., Νακάκης, Κ., Κουτσαμπασόπουλος, Κ. και Καπάδοχος, Θ. (Οκτώβριος 2009). Οι απόψεις των φοιτητών της νοσηλευτικής για την κλινική τους εκπαίδευση: μια ποιοτική μελέτη. "Το Βήμα του Ασκληπιού". [Online] 8 (4):353-367. Διαθέσιμο από: http://www.vima-asklipiou.gr
Journal: Το Βήμα του Ασκληπιού
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/4235
Appears in Collections:Τόμος 08, τεύχος 4 (Οκτ. - Δεκ. 2009)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VA_OP_4_08_04_09.pdf291.54 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons