Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/4432
Title: Θεωρητική προσέγγιση του συνδρόμου Asperger στα παιδιά
A theoretical approach of Asperger’s syndrome in children
Authors: Βαλαμουτοπούλου, Χρυσούλα
Κουτελέκος, Ιωάννης
Item type: Conference publication
Keywords: Autism;Stereotypical behavior;Not verbal communication;Αυτισμός;Στερεοτυπική συμπεριφορά;Μη λεκτική επικοινωνία;Σύνδρομο Asperger;Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές;Συναισθηματικές δυσκολίες;Κοινωνικές δυσλειτουργίες;Asperger Syndrome;Pervasive developmental disorders;Emotional difficulties;Social dysfunctions
Subjects: Medicine
Internal medicine
Ιατρική
Εσωτερική παθολογία
Issue Date: 21-Jan-2015
Jul-2010
Date of availability: 21-Jan-2015
Publisher: Μαρβάκη, Χριστίνα
Abstract: Το σύνδρομο Asperger αναφέρεται στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και ταξινομήθηκε ως ξεχωριστή διαταραχή αρχικά στο ICD -10 (World Health Organization,1992) και στη συνέχεια στο DSM–IV (American Psychiatric Organization, 1994). Το σύνδρομο Asperger συγκαταλέγεται σε μία υπο-ομάδα διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών που αναφέρονται στο φάσμα του αυτισμού των οποίων χαρακτηριστικό είναι οι δυσκολίες στην κοινωνική και συναισθηματική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία, και οι στερεοτυπίες. Σκοπός: Σκοπός της παρούσης εργασίας ήταν η περιγραφική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας ως προς την επιδημιολογία, τη διαφορική διάγνωση από τον αυτισμό, την αιτιοπαθογένεια, τη διάγνωση, τις θεραπευτικές προσεγγίσεις και το δυσκολία προσαρμογής του οικογενειακού περιβάλλοντος, σχετικά με τη διερεύνηση του συνδρόμου Asperger. Υλικό και μέθοδος: Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλάμβανε εξειδικευμένη ηλεκτρονική αναζήτηση σχετικά με το σύνδρομο Asperger στα παιδιά, χρησιμοποιώντας ειδικές λέξεις – κλειδιά. Αποτελέσματα: Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας έδειξε ότι τα άτομα με σύνδρομο Asperger βιώνουν πραγματικά μεγάλες δυσκολίες σε στοιχειώδεις κοινωνικές συμπεριφορές, όπως αποτυχία στην ανάπτυξη και δημιουργία φιλικών σχέσεων ή στην αναζήτηση διασκεδαστικών δραστηριοτήτων μαζί με άλλους. Επίσης δυσκολεύονται στην κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας (γλώσσα του σώματος) και τις εκφράσεις του προσώπου, τις στάσεις σώματος και την βλεμματική επαφή. Συμπεράσματα: Η πρώιμη αναγνώριση του συνδρόμου Asperger είναι επιτακτική, με απώτερο στόχο την συνεχή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των επαγγελματιών υγείας, κάτω από το πρίσμα της διεπιστημονικής προσέγγισης αλλά και του ευρύτερου κοινού, απέναντι σε αυτό.
Description: Ανασκόπηση
Language: Greek
Citation: Βαλαμουτοπούλου, Χ. και Κουτελέκος, Ι. (Ιούλιος 2010). Θεωρητική προσέγγιση του συνδρόμου Asperger στα παιδιά. "Το Βήμα του Ασκληπιού". [Online] 9(3): 308-322. Διαθέσιμο από: http://www.vima-asklipiou.gr
Journal: Το Βήμα του Ασκληπιού
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/4432
Appears in Collections:Τόμος 09, τεύχος 3 (Ιουλ. - Σεπτ. 2010)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VA_REV_5_09_03_10.pdf281.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons