Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/4520
Title: Περιεγχειρητική εκπαίδευση ασθενούς που υποβάλλεται σε καρδιοχειρουργική επέμβαση
Perioperative education of patient undergoing cardiac surgery
Authors: Ζαχαρής, Αλέξανδρος
Καμπουρέλλη, Αικατερίνη
Item type: Conference publication
Keywords: Nursing education;Perioperative care;Νοσηλευτική διδασκαλία;Περιεγχειρητική φροντίδα;Εκπαίδευση ασθενούς;Καρδιοχειρουργική επέμβαση;Patient education;Cardiac surgery
Subjects: Medicine
Surgery
Ιατρική
Χειρουργική
Education
Εκπαίδευση
Issue Date: 22-Jan-2015
Apr-2011
Date of availability: 22-Jan-2015
Publisher: Μαρβάκη, Χριστίνα
Abstract: Τα τελευταία χρόνια, τα ποσοστά ασθενών που υποβάλλονται σε καρδιοχειρουργικές επεμβάσεις αυξάνονται συνεχώς. Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα, κάθε χρόνο, περίπου 10.500 ασθενείς υποβάλλονται σε επεμβάσεις καρδιάς. Οι τεχνικές των επεμβάσεων καρδιάς εξελίσσονται με αποτέλεσμα να τροποποιείται και η περιεγχειρητική φροντίδα των ασθενών. Ένα σημαντικό κομμάτι της φροντίδας είναι η περιεγχειρητική εκπαίδευση, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη μείωση μετεγχειρητικών επιπλοκών και τη διαχείριση του άγχους, ευνοώντας έτσι τη γενικότερη μετεγχειρητική πορεία. Σκοπός: Σκοπός της ανασκόπησης αυτής ήταν η παρουσίαση των σημαντικότερων αντικειμένων της περιεγχειρητικής εκπαίδευσης, αλλά και του ρόλου που διαδραματίζει ο νοσηλευτής σε αυτή. Μέθοδος: Το υλικό αποτέλεσαν επιλεγμένα άρθρα από τις ηλεκτρονικές βάσεις Pubmed, Chinahl, Cohrane από το χρονικό διάστημα 1998-2010, καθώς και επιστημονικά συγγράμματα από το χρονικό διάστημα 2003-2008. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με την βιβλιογραφία η περιεγχειρητική εκπαίδευση μπορεί να εφαρμοστεί με ποικίλους τρόπους όπως η προφορική ενημέρωση, η χρήση οπτικοακουστικών μέσων και η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων. Τα αντικείμενά της μπορούν να χωριστούν σε αυτά της προεγχειρητικής και μετεγχειρητικής φάσης. Η διαχείριση του άγχους στοχεύει στην ψυχολογική προετοιμασία του ασθενή, ενισχύοντας την θεραπευτική σχέση ασθενούς- νοσηλευτή. Η εκμάθηση αναπνευστικών τεχνικών και ισομετρικών ασκήσεων κάτω άκρων, η διακοπή του καπνίσματος, η δίαιτα που θα ακολουθήσει κα8ώς και η διαχείριση της φαρμακευτικής αγωγής, στοχεύουν στην σωματική του προετοιμασία ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη μετεγχειρητική του πορεία. Συμπέρασμα: Η περιεγχειρητική εκπαίδευση των ασθενών, ανεξάρτητα του τρόπου εφαρμογής της, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της νοσηλευτικής φροντίδας και ταυτόχρονα ανεξάρτητη νοσηλευτική παρέμβαση ενισχύοντας την αυτονομία του νοσηλευτή αλλά και βελτιώνοντας την μετεγχειρητική πορεία του ασθενή.
Description: Ανασκόπηση
Language: Greek
Citation: Ζαχαρής, Α. και Καμπουρέλλη, Α. (Απρίλιος 2011). Περιεγχειρητική εκπαίδευση ασθενούς που υποβάλλεται σε καρδιοχειρουργική επέμβαση. "Το Βήμα του Ασκληπιού". [Online] 10(2): 186-198. Διαθέσιμο από: http://www.vima-asklipiou.gr
Journal: Το Βήμα του Ασκληπιού
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/4520
Appears in Collections:Τόμος 10, τεύχος 2 (Απρ. - Ιουν. 2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VA_REV_2_10_02_11.pdf287.32 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons