Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/4773
Title: Η μεθοδολογία των προγραμμάτων ΠΕ στη μέση εκπαίδευση στο πλαίσιο της διεθνούς πολιτικής και της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας 1977-2007
Authors: Χρυσοστομίδου, Φιλία-Ανδρομάχη
Item type: Conference publication
Keywords: Περιβαλλοντική εκπαίδευση;Μεθοδολογία project;Βιώσιμη ανάπτυξη;Διεπιστημονικότητα;Environmental education;Project methodology;Interdisciplinarity;Sustainable development
Subjects: Geography
Environmental sciences
Γεωγραφία
Περιβάλλον
Education
Εκπαίδευση
Issue Date: 26-Jan-2015
2007
Date of availability: 26-Jan-2015
Publisher: Νερατζής, Ηλίας
Σιανούδης, Ιωάννης
Abstract: Τα τελευταία 30 χρόνια εφαρμογής της ΠΕ στον Ελληνικό χώρο και συγκεκριμένα από την εισαγωγή της (1977) στα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης μέχρι σήμερα, η μεθοδολογία της, όπως αυτή διαμορφώνεται διαχρονικά μέσα από τα επίσημα κείμενα (νόμοι, υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι), αντανακλά το περιεχόμενο τόσο των διεθνών συνεδρίων όσο και των μεταρρυθμιστικών νόμων της Ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, στο περιθώριο ή στο πλαίσιο των οποίων λειτουργεί. Παρατηρείται λοιπόν διαμέσου των δεκαετιών (1977-87, 1987-97, 1997-07) που οριοθετούν την πορεία της, μια σταδιακή μετακίνηση από τις πρώτες προσπάθειες υιοθέτησης των διεθνών τάσεων και συστάσεων, στην αφομοίωση και θεσμοθέτηση των διεθνών κανόνων και προτύπων μεθόδων, όπως του «ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία’», της μεθόδου ‘’project’’, της διεπιστημονικής προσέγγισης και της μαθητοκεντρικής παιδαγωγικής.
The last 30 years of the EE implementation in the Greek Educational system and especially from its introduction in Secondary Education schools (1977) till today, its methodology, as it is formulated into the official records (lows, circulars, ministerial decisions) reflects the content of the international Conferences and the laws of the Greek Educational reality in the scope of which it is applied. In parallel, through the historical decades of the EE process in Greece, a progressive movement from the first efforts towards adopting the international trends and recommendations to the assimilation and institutionalization of the international principles and prototype methodology is observed, as the “opening of the school to society”, the project method, the interdisciplinary approach and the student-oriented pedagogy.
Language: Greek
Citation: Χρυσοστομίδου, Φ.-Α. (2007). Η μεθοδολογία των προγραμμάτων ΠΕ στη μέση εκπαίδευση στο πλαίσιο της διεθνούς πολιτικής και της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας 1977-2007. "e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας". [Online] 2(2): 19-28. Διαθέσιμο από: http://e-jst.teiath.gr/
Journal: e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας
e-Journal of Science & Technology
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/4773
Appears in Collections:Τόμος 02, τεύχος 2 (2007)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
xrisostomidou.pdf303.17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons