Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://hdl.handle.net/11400/5193
Τίτλος: Anthropometric survey and appraisal of furniture for Nigerian primary school pupils
Συγγραφείς: Ismaila, S. O.
Akanbi, O. G.
Oderinu, S. O.
Τύπος αντικειμένου: Δημοσίευση σε συνέδριο
Λέξεις-κλειδιά: Mismatch;Αναντιστοιχία;School Furniture;Anthropometry;Ανθρωπομετρία;Σχολικά έπιπλα;Primary School;Pupils;Δημοτικό Σχολείο;Μαθητές
Θέματα: Technology
Engineering
Τεχνολογία
Μηχανική
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 30-Ιαν-2015
2010
Ημερομηνία Διαθεσιμότητας: 30-Ιαν-2015
Εκδότης: Νερατζής, Ηλίας
Σιανούδης, Ιωάννης
Περίληψη: The aim of this study was to obtain some anthropometric dimensions of pupils in primary schools and examine the likelihood of mismatch between the relevant body dimensions of the pupils with the furniture they presently use in class. Random samples of 200 pupils in 4 randomly selected public primary schools were used for the study. The age range of the children was from 5 to 14 years (mean =9.8 years, SD=2.9 years). Twenty one anthropometric dimensions of the pupils and the dimensions of the furniture in the schools were measured. From the data obtained; means, standard deviations, minimum values, maximum values, 5th, 50th and 95th percentiles were computed using SPSS 16.0 statistical package. Also, Paired samples T-Test was conducted for the measurements of the male and female pupils at 0.05 level of significance using Microsoft Excel. The measured dimensions of the pupils were also compared with those of the desks and tables. The results of the study showed that all the anthropometric dimensions of the males differ significantly from those of the females with the exception of the elbow hand grip and that there exists a mismatch between the anthropometric dimensions of pupils and the furniture they are currently using.
Γλώσσα: Αγγλικά
Βιβλιογραφική αναφορά: Ismaila, S.O., Akanbi, O.G. & Oderinu, S.O. (2010) Anthropometric survey and appraisal of furniture for Nigerian primary school pupils. "e-Journal of Science & Technology". [Online] 5(4). p. 29-36. Available from: http://e-jst.teiath.gr/ [Accessed 30-01-2015]
Περιοδικό: e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας
e-Journal of Science & Technology
Είδος περιοδικού: Με διαδικασία κρίσης από ομότιμους κριτές (peer review)
Πρόσβαση: Δημόσια διαθέσιμο
Άδεια χρήσης: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5193
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τόμος 05, τεύχος 4 (2010)

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Ismaila_17.pdf193.95 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons