Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5275
Title: Μάθηση βασισμένη στη διερεύνηση του προβλήματος
Alternative title / Subtitle: εφαρμογή στη νοσηλευτική εκπαίδευση
Authors: Σταθαρού, Χαρίκλεια
Item type: Conference publication
Keywords: Seminars (teaching method);Teaching--Methodology;Nursing--Study and teaching (Preceptorship);μάθηση βασισμένη στη διερεύνηση του προβλήματος;μέθοδοι διδασκαλίας;νοσηλευτική εκπαίδευση;χάσμα θεωρίας-πράξης;gap between theory and practice
Subjects: Ιατρική
Νοσηλευτική
Medicine
Nursing
Issue Date: 31-Jan-2015
Mar-2007
Publisher: Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος
Hellenic National Graduate Nurses Association
Abstract: Τα παραδοσιακά προγράμματα σπουδών στη Νοσηλευτική έχουν δεχθεί κριτική για το ότι στηρίζονται σε διδακτικές μεθόδους που έχουν σκοπό τη μετάδοση πληροφοριών σε φοιτητές-παθητικούς δέκτες και για το ότι είναι υπερφορτωμένα με θεωρητικό περιεχόμενο, το οποίο οι φοιτητές αδυνατούν να αφομοιώσουν και να εφαρμόσουν στην πράξη. Η βασισμένη στη διερεύνηση του προβλήματος μάθηση (problem-based learn- ing, PBL) έχει προταθεί ως ένας από τους τρόπους για την προαγωγή της συνοχής μεταξύ θεωρίας και πράξης και για την προετοιμασία νοσηλευτών με κριτική σκέψη και κλινική κρίση. Η βασισμένη στη διερεύνηση του προβλήματος μάθηση είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος με επίκεντρο το φοιτητή, στην οποία η επίλυση προβλημάτων από την καθημερινή κλινική πράξη αποτελεί το μέσο με το οποίο αποκτάται νέα γνώση. Τα χαρακτηριστικά της είναι η έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοκατευθυνόμενης μάθησης, η ελευθερία των φοιτητών να καθορίσουν οι ίδιοι τους αντικειμενικούς σκοπούς της μάθησης και, τέλος, η έμφαση στην ομαδική εργασία. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να παρέχει ανατροφοδότηση για την πορεία της μάθησης, να προτείνει πηγές πληροφόρησης και να διατυπώνει διορατικά σχόλια. Τα αποτελέσματα της βασισμένης σε προβλήματα μάθησης περιλαμβάνουν τη γεφύρωση του χάσματος θεωρίας-πράξης στη Νοσηλευτική, την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτοκατευθυνόμενης μάθησης, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την ανάπτυξη διαπροσωπικών δεξιοτήτων μέσα από την ομαδική εργασία.
Language: Greek
Citation: Σταθοπούλου, Χ. (2007). Μάθηση βασισμένη στη διερεύνηση του προβλήματος: Eφαρμογή στη νοσηλευτική εκπαίδευση. “Νοσηλευτική”.46(1)
Journal: Νοσηλευτική
Hellenic Journal of Nursing
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5275
Appears in Collections:Τόμος 46, τεύχος 1 (Ιαν. - Μάρ. 2007)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons