Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5478
Title: Το marketing των εναλλακτικών τουριστικών επιχειρήσεων
The marketing of alternative tourism businesses
Alternative title / Subtitle: η περιπτωσιολογική μελέτη του νόμου Δράμας
the case of Drama district
Authors: Συμεωνίδου, Σουλτάνα E.
Item type: Conference publication
Keywords: Alternative tourist businesses;Ecotourism;Marketing;Sustainable development;Εναλλακτικές τουριστικές επιχειρήσεις;Οικοτουρισμός;Μάρκετινγκ;Βιώσιμη ανάπτυξη.
Subjects: Geography
Tourism
Γεωγραφία
Τουρισμός
Issue Date: 2-Feb-2015
Sep-2008
Publisher: ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.- Ινστιτούτο Τουριστικών Μελετών και Ερευνών
Abstract: Περίληψη:Ο ακριτικός νομός της Δράμας μπορεί να χαρακτηριστεί επάξια ως το ‘εναλλακτικό τουριστικό στολίδι’ της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Οι αξεπέραστες και ασύγκριτες φυσικές ομορφιές του Δραμινού τοπίου, τον καταστούν ως έναν απόλυτα εναλλακτικό τουριστικό προορισμό. Οι εναλλακτικές τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον νομό (αγροτουριστικές, οικοτουριστικές), σεβόμενες την αρχή της αειφόρου ανάπτυξης, έχουν καταφέρει να θεωρούνται βιώσιμες. Γύρω από την βασική ιδέα ενός ποιοτικού οικοτουρισμού, ο νομός Δράμας εντάσσει στα τουριστικά επιτεύγματα της μια σειρά από δραστηριότητες εστίασης, ψυχαγωγίας, κατασκευής εθιμικών αντικειμένων και ειδών λαϊκής τέχνης, προστασίας χώρων ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς και σχηματισμού αγροτουριστικών συνεταιρισμών. Ο Ν. Δράμας, προσπαθεί να βρει τους κατάλληλους τρόπους προώθησης του τουριστικού προϊόντος της τμηματοποιώντας την αγορά στην οποία απευθύνεται, στοχεύοντας τόσο στην προσέλευση τουριστών καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, όσο και στην ποιοτικότερη παροχή τουριστικών υπηρεσιών. Το marketing ως σύνολο ενεργειών που αποσκοπεί στην προβολή και προώθηση ενός προορισμού, αποτελεί βασική προτεραιότητα για τους τοπικούς φορείς και τους Δραμινούς επιχειρηματίες εμπλεκόμενους με τον τουρισμό. Η παρούσα μελέτη έδειξε ότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού κάθε άλλο παρά παράταιρες είναι με το γενικότερο πλαίσιο εφαρμογής του marketing. Το σχέδιο marketing που ακολουθείται είναι ειδικευμένο για εναλλακτικό τουρισμό. Η μελέτη αυτή αποδεικνύει επίσης ότι η πολιτική της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που ακολουθείται αποτελεί το κλειδί για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, συμβάλλοντας ολοένα και περισσότερο στην τοπική τουριστική ανάπτυξη.
Abstract: The District of Drama, positioned in the north-east end of Macedonia, Greece, is worthy of its usual characterization as “the jewel of alternative tourism” in the Region of East Macedonia and Thrace. The admirable and incomparable natural beauties of the Dramas landscape, sets Drama as an absolute alternative tourist destination, capable of offering any kind of tourist services even for the most exacting tourist. The alternative tourism businesses that operate in the district (agricultural tourism, ecotourism), respecting the principal of sustainable development, have succeeded to be sustainable. Around the basic idea of a quality ecotourism, the destination includes in its tourist successes a series of activities such as restaurants, entertainment, local products and crafts, protection of areas of particular natural beauty and formation of agro-tourism partnerships. The destination is trying to find suitable ways of marketing its product by diverting of its target group and aiming not only at incoming tourists all-year-round but also in quality services. The main priority of the local authorities and business is the marketing as a set of actions that aim at protecting and promoting of a destination. This study has shown that alternative tourism businesses are consistent with the general framework of marketing application. The implemented marketing plan is specific to this objective. Moreover, the present study indicates that sustainable development policy that has been adopted is the key for the development of alternative tourism forms, contributing gradually to the local tourism development.
Language: Greek
English
Citation: Συμεωνίδου, Σ.Ε. (2008). Το marketing των εναλλακτικών τουριστικών επιχειρήσεων: Η περιπτωσιολογική μελέτη του νόμου Δράμας. Τουριστικά Θέματα. 6. p.107-120.
Journal: Τουριστικά Θέματα
Tourism Issues
Type of Journal: Without a review process
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5478
Appears in Collections:Τεύχος 06 (Σεπτέμβριος 2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.pdf
  Restricted Access
1.76 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons