Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5540
Title: The case of tourism branding in European Union countries
Authors: Φραϊδάκη, Μαρία
Item type: Conference publication
Keywords: Τourism destinations;Βrand name;Μarketing;European Union countries;Logos;Τουριστικοί προορισμοί;Χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης;Λογότυπα
Subjects: Geography
Tourism
Γεωγραφία
Τουρισμός
Issue Date: 3-Feb-2015
Sep-2009
Publisher: ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.- Ινστιτούτο Τουριστικών Μελετών και Ερευνών
Abstract: Περίληψη: Η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ των χωρών, τον καθιστά σημαντικό παράγοντα για την εξέλιξη των οικονομιών τους. Κατά συνέπεια η προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών αποτελεί προτεραιότητα για τους συμμετέχοντες στη διαδικασία αυτή. Τα τελευταία χρόνια, μεγίστης σημασίας για την επίτευξη αυτού του σκοπού, θεωρείται το χτίσιμο ενός ισχυρού Brand για τη χώρα προορισμού. Κυρίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την πρώτη σε αφίξεις τουριστών ήπειρο, η προσπάθεια φαίνεται να είναι συντονισμένη τα τελευταία χρόνια. Στο παρόν άρθρο, καταγράφονται τα Βrands (slogan και logos) που χρησιμοποιούν τα μέλη της Ε.Ε. στον τουρισμό, καθώς και τα κυριότερα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτά, ενώ
Abstract: The contribution of tourism in a country’s GDP is an important factor of its financial wellbeing and growth. As a result, the attempt to attract tourists must be of high importance for everyone working in the relative area. Lately, a strong Brand is considered to be the most significant factor when a country is trying to attract tourists. Especially in European Union, the first continent as far as tourists arrivals are concerned, there seems to be a coordinated effort. In this paper, all Tourism Brands (slogan and logos) used by EU members are listed as well as the conclusions that are derived, while a special report of the situation and the actions that are taken in Greece, is included.
Language: Greek
English
Citation: Fraidaki, M. (2009). The case of tourism branding in European Union countries. Tourism Issues.10. p.99-118.
Journal: Τουριστικά θέματα
Tourism Issues
Type of Journal: Without a review process
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5540
Appears in Collections:Τεύχος 10 (Σεπτέμβριος 2009)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE CASE OF TOURISM BRANDING.pdf
  Restricted Access
1.79 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons