Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/555
Title: Χαρακτηριστικά οικογενειών με παιδιά με νοητική υστέρηση και ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού
Authors: Νικολάου, Παντελίτσα
Χριστοδούλου, Πραξούλα
Committee Members: Στρατίκη, Λαμπρινή
Item type: Undergraduate/Diploma thesis
Keywords: Οικογένεια;Νοητική υστέρηση;Παιδί;Κοινωνικός λειτουργός
Subjects: Social Sciences--Social pathology. Social and public welfare.--Social service. Social work. Charity
Κοινωνικές επιστήμες
Κοινωνική εργασία
Issue Date: 2-Jun-2014
2009
Creation Date: 2009
Date of availability: 2-Jun-2014
Publishing institution: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Language: Greek
Number of pages: 96
Citation: Νικολάου, Παντελίτσα και Χριστοδούλου, Πραξούλα (2009), "Χαρακτηριστικά οικογενειών με παιδιά με νοητική υστέρηση και ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού", Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Table of contents: ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ…………………………………………………………… 3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ………………………………………………………………… 4 ΟΡΙΣΜΟΙ ΕΝΝΟΙΩΝ…………………………………………………….. 7 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Βασικές έννοιες της νοητικής υστέρησης 1.1. Επισκόπηση κεφαλαίου…………………………………………………. 8 1.2. Ιστορική ανασκόπηση…………………………………………………... 8 1.3. Έννοια και κριτήρια της νοητικής υστέρησης………………………….. 10 1.4. Ορισμός της νοητικής υστέρησης………………………………………. 13 1.5. Μορφές της νοητικής υστέρησης………………………………………. 15 1.6. Αιτιολογία της νοητικής υστέρησης……………………………………. 19 1.7. Διάγνωση……………………………………………………………….. 26 1.8. Πρόληψη……………………………………………………………….. 28 1.9. Τα δικαιώματα του παιδιού με νοητική υστέρηση και της οικογένειάς του…………………………………………………………. 29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Η οικογένεια μπροστά στην πρόκληση της νοητικής υστέρησης 2.1. Επισκόπηση κεφαλαίου………………………………………………… 33 2.2. Η ανακοίνωση της νοητικής υστέρησης στους γονείς…………………. 34 2.3. Αντιδράσεις και συναισθηματικά προβλήματα γονέων στην ανακοίνωση και συνειδητοποίηση της νοητικής υστέρησης του παιδιού……………. 36 2.4. Σειρά του παιδιού στην οικογένεια: πρωτότοκο, μεσαίο, μικρό……….. 43 2.5. Τροποποιήσεις στις σχέσεις και τους ρόλους στην οικογένεια του νοητικά υστερημένου παιδιού…………………………………………... 46 2.6. Τα υγιή αδέλφια του παιδιού με νοητική υστέρηση…………………….. 50 2.7. Το συγγενικό – φιλικό περιβάλλον προς το νοητικά υστερημένο παιδί και την οικογένειά του………………………………………………….. 55 2.8. Προβλήματα και επιπτώσεις της νοητικής υστέρησης στο άτομο και την οικογένεια του…………………………………………………………… 57 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Κοινωνικός Λειτουργός: δουλεύοντας με οικογένειες παιδιών με νοητική υστέρηση 3.1. Επισκόπηση κεφαλαίου………………………………………………… 67 3.2. Συνεργασία γονέων και ειδικών για το παιδί…………………………… 67 3.3. Ο κοινωνικός λειτουργός στη συμβουλευτική γονέων…………………. 71 3.4. Ο κοινωνικός λειτουργός με το νοητικά υστερημένο παιδί…………….. 76 3.5. Ο κοινωνικός λειτουργός στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης………………………………………………………… 77 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 Συμπεράσματα – Προτάσεις 4.1. Επισκόπηση κεφαλαίου……………………………………………...... 83 4.2. Συμπεράσματα………………………………………………………… 83 4.3. Προτάσεις……………………………………………………………… 85 ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ………………………………………………………… 91 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ…………………………………………………………. 92 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ……………………………………………………………. 96
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/555
Appears in Collections:Εργασίες Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
child with intellectual delay.zip146.19 kBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons