Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5553
Title: Η κρίση του εκπαιδευτικού μοντέλου της Μεταπολίτευσης
The crisis of the educational model of the Political Reform
Alternative title / Subtitle: η απορρύθμιση της ιδέας του κοινού σχολείου και η ανάγκη μιας αποτελεσματικής μεταρρύθμισης σήμερα
irregulation of the common school idea and the need for an effective reformation nowadays
Authors: Λαμπρόπουλος, Κωνσταντίνος
Item type: Conference publication
Keywords: Educational civilization;Εκπαιδευτικός πολιτισμός;Πολιτική;Politics;Νεωτερισμός;Novelty
Subjects: Social sciences
Sociology
Education
Κοινωνικές επιστήμες
Κοινωνιολογία
Εκπαίδευση
Issue Date: 3-Feb-2015
2012
Date of availability: 3-Feb-2015
Publisher: Νερατζής, Ηλίας
Σιανούδης, Ιωάννης
Abstract: Η τελευταία κατεύθυνση την οποία ακολούθησε η Ελλάδα σε θέματα καλλιέργειας των νέων της, μία ακόμη από τις πολλές με εσωστρεφή χαρακτήρα κατευθύνσεις που έλαβε αυτή η χώρα στην εξελικτική πορεία αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού πολιτισμού της, ταυτίστηκε με τον λαϊκίστικο χαρακτήρα της Μεταπολίτευσης. Όταν, σε αυτήν την περίοδο της πολιτικής ζωής του τόπου, ο «κομματικοποιημένος ανθρωπισμός» έγινε το έμβλημα της Δημοκρατίας ήταν αναπόφευκτο ο λαός και η νεολαία να εμπλακούν σε σχέσεις υπαλληλίας και συναλλαγής ενορχηστρωμένες από ηγεμονικούς κομματικούς μηχανισμούς. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, με δεδομένο ότι σήμερα καταλήξαμε να αντιμετωπίζουμε το οξύ πρόβλημα της οικονομικής και όχι μόνο πτώχευσης του ελληνικού κράτους, όλα δείχνουν πως όταν οι πολιτικές-κοινωνικές δυνάμεις της Μεταπολίτευσης υποκατέστησαν μόνο τον παλιό «συντηρητικό-εθνικό» κρατικό μηχανισμό με έναν νέο «εθνικό-λαϊκό» ή «προοδευτικό-λαϊκό» κομματικό μηχανισμό φιλικό σε κάθε απαίτηση της λαϊκής του βάσης, δηλαδή των κομματικών συμφερόντων του, δεν έπραξαν και πολύ σοφά. Ο εκπαιδευτικός μας πολιτισμός μοιραία όλο αυτό το διάστημα, αλυσοδέσμιος των αναπαραστάσεων ενός «συλλογικού-λαϊκού» υποκειμένου που απαιτούσε να ικανοποιηθούν τα όνειρα-αιτήματά του με «αγωνιστικές-μαχητικές» πρακτικές, εξαντλήθηκε σε έναν σχιζοφρενή μύθο αξιολογικής ισοπέδωσης και εθνικο-πατριωτικής έξαρσης. Προτεινόμενη λύση θα ήταν να επανεκπαιδευτεί το υποκείμενο «ορθά», στην αρχή τη νεωτερικής αντίληψης της απομάγευσης από τις ίδιες τις αναπαραστάσεις που τον καταδυναστεύουν. Η «εικόνα» που έχουμε για τους εαυτούς μας, για την πατρίδα μας, για τους άλλους, πρέπει να αναθεωρηθεί. Παράδειγμα: ένα νέο στο σχολείο μάθημα (Γυμνάσιο και Λύκειο), η «Ιστορία της Τέχνης», μάθημα το οποίο κατεξοχήν ασχολείται με τα ιστορικά νοήματα τα οποία προσλαμβάνει η «εικόνα» εν γένει, θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση.
Language: Greek
Citation: Λαμπρόπουλος, Κ. (2012) Η κρίση του εκπαιδευτικού μοντέλου της Μεταπολίτευσης: η απορρύθμιση της ιδέας του κοινού σχολείου και η ανάγκη μιας αποτελεσματικής μεταρρύθμισης σήμερα. "e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας". [Online] 7 (1). σ. 109-127. Διαθέσιμο από: http://e-jst.teiath.gr/ [Προσπελάστηκε: 3/02/2015]
Journal: e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας
e-Journal of Science & Technology
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5553
Appears in Collections:Τόμος 07, τεύχος 1 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lambropoulos_24.pdf524.42 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons