Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5746
Title: Αξιολόγηση προγραμμάτων προαγωγής υγείας
Alternative title / Subtitle: η περίπτωση του σχολείου ως φορέα προαγωγής υγείας
Authors: Αλεξανδροπούλου, Μαριάνθη
Item type: Conference publication
Keywords: Αξιολόγηση;Αποτελεσματικότητα;Σχολικά προγράμματα αγωγής υγείας;Evaluation;Effectiveness;School health education programs
Subjects: Medicine
Education
Ιατρική
Εκπαίδευση
Issue Date: 6-Feb-2015
2013
Publisher: Κυρίτση – Κουκουλάρη Ελένη
Abstract: Η συνεισφορά του σχολείου ως φορέα προαγωγής υγείας στο επίπεδο υγείας του πληθυσμού είναι ένα θέμα που απασχολεί τη βιβλιογραφία και γενικά χρειάζεται να διερευνηθεί και να αποτιμηθεί. Σκοπός: Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων προαγωγής υγείας στο σχολείο. Υλικό και μέθοδος: Η αναζήτηση της βιβλιογραφίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις βάσεις Pubmed, SciVerse Scopus (Εκδοτικός Οίκος Elsevier), και μέσω της μηχανής αναζήτησης Google Scholar στην ελληνική και αγγλική γλώσσα και για τα έτη 1990-2011. Δευτερογενής αναζήτηση έγινε από τις βιβλιογραφικές αναφορές των άρθρων που βρέθηκαν στην πρώτη φάση της αναζήτησης. Λέξεις-Κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: evaluation, effectiveness, school health promotion program, school health education program. Αποτελέσματα: Προσπελάστηκαν 27 μελέτες (19 πειραματικές, επτά περιγραφικές, και μια ποιοτική). Είκοσι-έξι μελέτες αφορούσαν σε πρόγραμμα αγωγής υγείας, 16 σε πρόγραμμα πρόληψης, 8 σε προστασία της υγείας και 7 σε περιβαλλοντικό έλεγχο. Έξι μελέτες περιελάμβαναν όλες τις έννοιες της προαγωγής υγείας. Είκοσι μελέτες χρησιμοποίησαν διαγνωστική αξιολόγηση, επτά διαμορφωτική και όλες τελική αξιολόγηση. Πέντε χρησιμοποίησαν και τις τρεις μορφές αξιολόγησης. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως η αυτοαξιολόγηση, με ποσοτικά μέσα (π.χ. βαθμός) μέσω ερωτηματολογίων και λιγότερο συχνά η ετεροαξιολόγηση με χρήση άλλων τεχνικών (π.χ .συνέντευξη, ημερολόγια κ.λπ.). Συμπεράσματα: Η παρούσα ανασκόπηση παρέχει ερευνητικά δεδομένα που δίνουν ενδείξεις ότι οι δραστηριότητες προαγωγής υγείας στο σχολείο έχουν αποτέλεσμα και ως εκ τούτου το σχολείο μπορεί να αποτελέσει φορέα προαγωγής υγείας.
Description: Είναι ανασκόπηση
Language: Greek
Citation: Αλεξανδροπούλου, Μ. (2013). Αξιολόγηση προγραμμάτων προαγωγής υγείας: η περίπτωση του σχολείου ως φορέα προαγωγής υγείας. Νοσηλευτική. 52(1).
Journal: Νοσηλευτική
Hellenic journal of nursing
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5746
Appears in Collections:Τόμος 52, τεύχος 1 (Ιαν. - Μάρ. 2013)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons