Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5746
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑλεξανδροπούλου, Μαριάνθηell
dc.date.accessioned2015-02-06T12:36:53Z-
dc.date.issued2015-02-06-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationΑλεξανδροπούλου, Μ. (2013). Αξιολόγηση προγραμμάτων προαγωγής υγείας: η περίπτωση του σχολείου ως φορέα προαγωγής υγείας. Νοσηλευτική. 52(1).ell
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11400/5746-
dc.descriptionΕίναι ανασκόπησηell
dc.description.abstractΗ συνεισφορά του σχολείου ως φορέα προαγωγής υγείας στο επίπεδο υγείας του πληθυσμού είναι ένα θέμα που απασχολεί τη βιβλιογραφία και γενικά χρειάζεται να διερευνηθεί και να αποτιμηθεί. Σκοπός: Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων προαγωγής υγείας στο σχολείο. Υλικό και μέθοδος: Η αναζήτηση της βιβλιογραφίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις βάσεις Pubmed, SciVerse Scopus (Εκδοτικός Οίκος Elsevier), και μέσω της μηχανής αναζήτησης Google Scholar στην ελληνική και αγγλική γλώσσα και για τα έτη 1990-2011. Δευτερογενής αναζήτηση έγινε από τις βιβλιογραφικές αναφορές των άρθρων που βρέθηκαν στην πρώτη φάση της αναζήτησης. Λέξεις-Κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: evaluation, effectiveness, school health promotion program, school health education program. Αποτελέσματα: Προσπελάστηκαν 27 μελέτες (19 πειραματικές, επτά περιγραφικές, και μια ποιοτική). Είκοσι-έξι μελέτες αφορούσαν σε πρόγραμμα αγωγής υγείας, 16 σε πρόγραμμα πρόληψης, 8 σε προστασία της υγείας και 7 σε περιβαλλοντικό έλεγχο. Έξι μελέτες περιελάμβαναν όλες τις έννοιες της προαγωγής υγείας. Είκοσι μελέτες χρησιμοποίησαν διαγνωστική αξιολόγηση, επτά διαμορφωτική και όλες τελική αξιολόγηση. Πέντε χρησιμοποίησαν και τις τρεις μορφές αξιολόγησης. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως η αυτοαξιολόγηση, με ποσοτικά μέσα (π.χ. βαθμός) μέσω ερωτηματολογίων και λιγότερο συχνά η ετεροαξιολόγηση με χρήση άλλων τεχνικών (π.χ .συνέντευξη, ημερολόγια κ.λπ.). Συμπεράσματα: Η παρούσα ανασκόπηση παρέχει ερευνητικά δεδομένα που δίνουν ενδείξεις ότι οι δραστηριότητες προαγωγής υγείας στο σχολείο έχουν αποτέλεσμα και ως εκ τούτου το σχολείο μπορεί να αποτελέσει φορέα προαγωγής υγείας.ell
dc.language.isoell-
dc.publisherΚυρίτση – Κουκουλάρη Ελένηell
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourcehttp://www.hjn.greng
dc.subjectΑξιολόγηση-
dc.subjectΑποτελεσματικότητα-
dc.subjectΣχολικά προγράμματα αγωγής υγείας-
dc.subjectEvaluation-
dc.subjectEffectiveness-
dc.subjectSchool health education programs-
dc.titleΑξιολόγηση προγραμμάτων προαγωγής υγείαςell
dc.typeΔημοσίευση σε συνέδριο-
heal.secondaryTitleη περίπτωση του σχολείου ως φορέα προαγωγής υγείαςell
heal.classificationMedicine-
heal.classificationEducation-
heal.classificationΙατρική-
heal.classificationΕκπαίδευση-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989-
heal.classificationURI**N/A**-Ιατρική-
heal.classificationURI**N/A**-Εκπαίδευση-
heal.identifier.secondaryISSN 1105-6843-
heal.accessforever-
heal.recordProviderΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας.Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας.Τμήμα Νοσηλευτικήςell
heal.journalNameΝοσηλευτικήell
heal.journalNameHellenic journal of nursingeng
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Τόμος 52, τεύχος 1 (Ιαν. - Μάρ. 2013)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons