Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5769
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑργυριάδης, Αλέξανδροςell
dc.contributor.authorΑργυριάδη, Αγάθηell
dc.contributor.authorΜαρβάκη, Χριστίναell
dc.date.accessioned2015-02-06T19:23:18Z-
dc.date.issued2015-02-06-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationΑργυριάδης, Α., Αργυριάδη, Α. και Μαρβάκη, Χ. (2013). Θέσεις και στάσεις των φροντιστών παιδιών με αυτισμό σχετικά με τις ειδικές δίαιτες και την αποτελεσματικότητά τους. "Νοσηλευτική". 52 (3).ell
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11400/5769-
dc.descriptionΕρευνητική εργασίαell
dc.description.abstractΗ διατροφική προσέγγιση του αυτισµού έχει στόχο να εξασφαλίσει µια καλή διατροφική κατάσταση, µε επάρκεια στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, που θα αποτρέψει ή θα αντιµετωπίσει τυχόν διατροφικές ελλείψεις και θα αντιµετωπίσει ή θα βελτιώσει αυτιστικά συµπτώµατα. Σκοπός: Η διερεύνηση της γνώσης του πληθυσµού για τις θεωρίες που σχετίζονται µε την διατροφή ως θεραπευτικό µέσο του αυτισµού. Υλικό και Μέθοδος: Χρησιµοποιήθηκε ποσοτική µεθοδολογία µε τη χρήση ερωτηµατολογίου 21 ερωτήσεων που κατασκευάστηκε για την εκπόνηση της συγκεκριµένης µελέτης. Η συµπλήρωσή του έγινε µε προσωπική συνέντευξη από τους ερευνητές σε 95 άτοµα που επιµελούνται άτοµα πάσχοντα µε αυτισµό ήτοι γονείς, ειδικοί παιδαγωγοί, νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι. Τα παιδιά µε αυτισµό που δοκίµασαν ειδική δίαιτα ανήλθαν στα 204. Η στατιστική ανάλυση πραγµατοποιήθηκε µε το SPSS 17 και περιλάµβανε τις δοκιµασίες Kolmogorov-Smirnov, Wilcoxon και x2. Αποτελέσµατα: Σε ορισµένες περιπτώσεις το παιδί έπαψε να χρησιµοποιεί την ειδική δίαιτα. Το 2,5% των παιδιών εµφάνισε κάποια αλλεργία, το 1,6% διέκοψε τη δίαιτα εξαιτίας στερεοτυπιών, το 3,3% λόγω κάποιας επιστηµονικής παρότρυνσης, το 63,4% επειδή δεν είχε κανένα αποτέλεσµα ενώ το 34,2% του δείγµατος απάντησε για άλλους λόγους. (p<0,01). Επιπροσθέτως, το 15% του δείγµατος πίστευε ότι οι ειδικές δίαιτες έχουν αποτελεσµατικότητα στον αυτισµό. Το 5% συµφώνησαν απόλυτα µε την παραπάνω άποψη ενώ το 80% διαφώνησαν (p<0,01). Συµπεράσµατα: Το συγκεκριµένο θέµα χρήζει περαιτέρω διερεύνησης κυρίως στον ελληνικό χώρο όπου η διατροφή µεσογειακού τύπου διαφοροποιεί την Ελλάδα έναντι άλλων χωρών και πολιτισµικών οµάδων. Όχι µόνον επιβεβαιώνει τις θεωρίες που προσθέτουν πληθώρα προτερηµάτων στο µητρικό θηλασµό αλλά ανοίγει και νέους διαύλους στην έρευνα του αυτισµού και της θεραπευτικής αντιµετώπισής του.ell
dc.language.isoell-
dc.publisherΕθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδοςell
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourcewww.hjn.grell
dc.subjectspecial diets-
dc.subjectEducation-
dc.subjectΑυτισµός-
dc.subjectΔιατροφή-
dc.subjectΕιδική αγωγή-
dc.subjectΕιδική δίαιτα-
dc.subjectΕκπαίδευση-
dc.subjectAutism-
dc.subjectNutrition-
dc.subjectSpecial education-
dc.titleΘέσεις και στάσεις των φροντιστών παιδιών με αυτισμό σχετικά με τις ειδικές δίαιτες και την αποτελεσματικότητά τουςell
dc.typeΔημοσίευση σε συνέδριο-
heal.classificationPediatric nursing-
heal.classificationChildren--Nutrition-
heal.classificationΠαιδιατρική-
heal.classificationΔιατροφή-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85099163-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85023463-
heal.classificationURI**N/A**-Παιδιατρική-
heal.classificationURI**N/A**-Διατροφή-
heal.keywordURIhttp://lod.nal.usda.gov/294-
heal.keywordURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989-
heal.accessforever-
heal.recordProviderΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας.Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικήςell
heal.journalNameΝοσηλευτικήell
heal.journalNameHellenic journal of Nursingeng
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Τόμος 52, τεύχος 3 (Ιούλ. - Σεπτ. 2013)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons