Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5856
Title: Οι νοσηλευτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις επηρεάζουν την έκβαση παιδιών με ατοπική δερματίτιδα;
Authors: Μητώση, Νίκολη
Παπαδοπούλου, Καλλιόπη
Μάτζιου, Βασιλική
Item type: Conference publication
Keywords: Atopic dermatitis;Ατοπική δερματίτιδα;Γονείς;Εξειδικευμένος νοσηλευτής;Νοσηλευτική εκπαιδευτική παρέμβαση;Παιδιά;Ποιότητα ζωής;Parents;Specialist Nurse;Nursing educational intervention;Children
Subjects: Nursing
Dermatology
Νοσηλευτική
Δερματολογία
Issue Date: 8-Feb-2015
2012
Publisher: Κυρίτση – Κουκουλάρη Ελένη
Abstract: H ατοπική δερματίτιδα είναι μια χρόνια δερματική νόσος της παιδικής ηλικίας. Η μη συμμόρφωση στη θεραπευτική αγωγή σχετίζεται με έλλειψη παροχής πληροφοριών από τους επαγγελματίες υγείας, κορτικοφοβία και κακή πρόγνωση. Σημείο-κλειδί για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας είναι η τεκμηριωμένη και οργανωμένη εκπαίδευση από εξειδικευμένο νοσηλευτή. Σκοπός: Η παρούσα ανασκόπηση έχει σκοπό να αναδείξει τη συμβολή της εκπαίδευσης που παρέχεται από εξειδικευμένο νοσηλευτή σε παιδιά με ατοπική δερματίτιδα, αλλά και τους γονείς αυτών. Υλικό-Μέθοδος: Η αναζήτηση των δημοσιευμένων άρθρων, για τη χρονική περίοδο 2000−2010, πραγματοποιήθηκε μέσα από τη βάση δεδομένων Μedline. Οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν “quality of life of children with atopic eczema”, “nurse education for atopic dermatitis”, “compliance for atopic eczema”, “nurse educational intervention to atopic eczema”, “nurse specialist for atopic dermatitis”. Μέσα από μια πληθώρα αγγλικών αναφορών για το θέμα της ατοπικής δερματίτιδας (730), 69 έρευνες ήταν σχετικές με το εν λόγω θέμα και μόνο 12 από αυτές χρησιμοποιήθηκαν για περαιτέρω ανάλυση. Τα κριτήρια που τέθηκαν για την επιλογή των μελετών μας ήταν τα ακόλουθα: (α) Τα άρθρα να έχουν δημοσιευτεί στην αγγλική γλώσσα, (β) η χρονική περίοδος δημοσίευσής τους να είναι το 2000−2010, (γ) ο πληθυσμός αναφοράς να είναι παιδιά με ατοπι- κή δερματίτιδα, καθώς και οι γονείς τους και (δ) να περιγράφεται η ύπαρξη ενός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου νοσηλευτικής παρέμβασης, καθώς και τα αποτελέσματα αυτού.Αποτελέσματα: Η εκπαιδευτική παρέμβαση των νοση- λευτών βελτιώνει σημαντικά τη σοβαρότητα της νόσου, αλλά και την ποιότητα ζωής τόσο των παιδιών με ατοπική δερματίτιδα όσο και της οικογένειάς τους. Επίσης, σημαντική είναι η διαφορά στο βαθμό ικανοποίησης των ασθενών, όταν η εξατομικευμένη ενημέρωση επιτελείται από εξειδικευμένο νοσηλευτή και είναι ανάλογη με την ηλικία του παιδιού, της σοβαρότητας της νόσου, καθώς και όταν διατίθεται επαρκής χρόνος για τις εκπαιδευτικές συναντήσεις.Συμπεράσματα: Η έκβαση της ατοπικής δερματίτιδας στα παιδιά σχετίζεται με τη συμμόρφωση των παιδιών στη θεραπεία, με την προϋπόθεση της σωστής ενημέρωσης και της επαρκούς εκπαίδευσης από εξειδικευμένο νοσηλευτή.
Description: Είναι ανασκόπηση
Language: Greek
Citation: Μητώση, Ν., Παπαδοπούλου, Κ. και Μάτζιου, Β. (2012). Οι νοσηλευτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις επηρεάζουν την έκβαση παιδιών με ατοπική δερματίτιδα; Νοσηλευτική. 51(3)
Journal: Νοσηλευτική
Hellenic journal of nursing
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5856
Appears in Collections:Τόμος 51, τεύχος 3 (Ιούλ. - Σεπτ. 2012)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons