Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/5885
Title: Οι απόψεις φοιτητών νοσηλευτικής σχετικά με την παρεχόμενη νοσηλευτική εκπαίδευση
Authors: Μπακάλης, Νικόλαος
Κουρκούλη, Ελένη
Μπλέτα, Παναγιώτα
Μπατσολάκη, Μαρία
Δημητρίου, Διαμάντω-Πισσά
Item type: Conference publication
Keywords: Students;Θεωρία;Κλινική άσκηση;Νοσηλευτική εκπαίδευση;Φοιτητές;Theory;Clinical Practice;Nursing education
Subjects: Medicine
Nursing
Ιατρική
Νοσηλευτική
Issue Date: 9-Feb-2015
2012
Publisher: Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος
Abstract: Η νοσηλευτική εκπαίδευση, διεθνώς, περιλαμβάνει την παροχή βασικής και εξειδικευμένης νοσηλευτικής φροντίδας με σκοπό να προετοιμάσει τους νοσηλευτές έτσι ώστε να εκπληρώσουν τον πολυσύνθετο ρόλο τους στον τομέα της υγείας. Πολλές προσπάθειες έχουν επιτελεστεί στο παρελθόν, και ακόμη γίνονται, για την ύπαρξη ενιαίας πανεπιστημιακής νοσηλευτικής εκπαίδευσης, στην Ελλάδα. Σκοπός: Διαπίστωση των απόψεων των φοιτητών Νοσηλευτικής σχετικά με την προπτυχιακή τους εκπαίδευση. Υλικό-Mέθοδος: Χρησιμοποιήθηκε περιγραφικό σχέδιο έρευνας. Κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο με 24 ερωτήσεις. Επιλέχθηκαν τρία Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ). Χρησιμοποιήθηκε δειγματοληψία ευκολίας. Το δείγμα (n=265) περιελάμβανε φοιτητές Νοσηλευτικής, με βαθμό ανταπόκρισης 100%. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τους μήνες από Σεπτέμβριο–Δεκέμβριο του 2009. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων επιτεύχθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα Statistical Package for Social Sciences (SPSS) v. 17. Εφαρμόστηκε περιγραφική στατιστική (ποσοστά, εύρος, επικρατούσα τιμή, ενδιάμεση τιμή) και παραμετρικές δοκιμασίες (independent sample T-test). Αποτελέσματα: Το ερωτηματολόγιο γνώσεων έδειξε ότι οι γνώσεις των φοιτητών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ) και του Πανεπιστημίου ήταν καλές (x=2,38 και x=2,80, αντίστοιχα), με τους φοιτητές του Πανεπιστημίου να έχουν καλύτερες γνώσεις από τους φοιτητές των ΤΕΙ (t=-2,785, df=263, p<0,005). Οι μέθοδοι διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων για τους φοιτητές ΤΕΙ ήταν μέτριες, ενώ του Πανεπιστημίου πολύ καλές. Όσον αφορά στην υλικοτεχνική υποδομή (θεωρία και εργαστήρια), οι φοιτητές των ΤΕΙ τις θεώρησαν μέτριες, ενώ του Πανεπιστημίου καλές. Οι φοιτητές του ΤΕΙ και του Πανεπιστημίου θεώρησαν ότι η κλινική άσκηση πρόσφερε αρκετή γνώση και εμπειρία. Τέλος, τόσο οι φοιτητές ΤΕΙ όσο και του Πανεπιστημίου είχαν την άποψη ότι πρέπει να υπάρξει ενιαία πανεπιστημιακή νοσηλευτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Συμπεράσματα: Η ενιαία πανεπιστημιακή νοσηλευτική εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι απλά μια σκέψη, αλλά να γίνει πράξη.
Description: Ερευνητική εργασία
Language: Greek
Citation: Μπακάλης, Ν., Κουρκούλη, Ε., Μπλέτα, Π., Μπατσολάκη, Μ. και Δημητρίου, Δ.Π. (2012). Οι απόψεις φοιτητών νοσηλευτικής σχετικά με την παρεχόμενη νοσηλευτική εκπαίδευση. "Νοσηλευτική" 51 (1).
Journal: Νοσηλευτική
Hellenic journal of Nursing
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: 
License: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
URI: http://hdl.handle.net/11400/5885
Appears in Collections:Τόμος 51, τεύχος 1 (Ιαν. - Μάρ. 2012)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons