Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/6287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαγεωργίου, Δημήτρης Ε.ell
dc.contributor.authorΜπολιουδάκη, Ειρήνηell
dc.contributor.authorΠαπαλά, Ελένηell
dc.contributor.authorΠρίφτη, Σταματίναell
dc.contributor.authorΚαγιαλάρη, Μαρίαell
dc.date.accessioned2015-02-15T07:37:21Z-
dc.date.issued2015-02-15-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationΠαπαγεωργίου, Δ. Ε., Μπολιουδάκη, Ε., Παπαλά, Ε., Πρίφτη, Σ. και Καγιαλάρη, Μ. (2011) Μελέτη παραγόντων σχετιζόμενων με την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του νοσηλευτικού προσωπικού. Νοσηλευτική. 50(2).ell
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11400/6287-
dc.descriptionΕίναι τριμηνιαία έκδοση Απρίλιος-Μάϊος-Ιούνιοςell
dc.descriptionΕίναι ερευνητική εργασίαell
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το άτομο με υψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται καλύτερα τα συναισθήματά του, να τα χρησιμοποιεί στη σκέψη του, να κατανοεί τη σημασία τους και να τα ρυθμίζει καλύτερα από άλλους. Σκοπός: Η διερεύνηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του νοσηλευτικού προσωπικού που εργάζεται στα δημόσια πολιτικά νοσοκομεία. Υλικό-Μέθοδος: Αναπτύχθηκε εξειδικευμένο ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε 251 νοσηλευτές και βοηθούς νοσηλευτών που εργάζονται σε δημόσια νοσοκομεία της Ελλάδας. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε 69 ερωτήσεις που περιέγραφαν τις ακόλουθες επτά διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης: «Aυτοεπίγνωση», «αυτορρύθμιση», «κίνητρα συμπεριφοράς», «ενσυναίσθηση», «κοινωνικές δεξιότητες», «χιούμορ», «κριτική σκέψη». Οι απαντήσεις δόθηκαν βάσει κλίμακας Likert 4 σημείων (καθόλου-λίγο-αρκετά-πολύ). Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα Statistical Package for Social Sciences 14.0 (SPSS). Αποτελέσματα: Η ανάλυση γραμμικής παλινδρόμησης έδειξε ότι η ηλικία συμβάλλει στην ανάπτυξη τριών διαστάσεων της συναισθηματικής νοημοσύνης και ειδικότερα του «χιούμορ», της «κριτικής σκέψης» και των «κινήτρων συμπεριφοράς». Τα έτη προϋπηρεσίας συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τομέα των «κοινωνικών δεξιοτήτων» και της «αυτορρύθμισης». Η οικογένεια συμβάλλει στην ανάπτυξη του τομέα της «ενσυναίσθησης». Το επίπεδο εκπαίδευσης συμβάλλει στην ανάπτυξη του τομέα της «αυτοεπίγνωσης». Συμπεράσματα: Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι εξαιρετικά σημαντική και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Παρέχει τη δυνατότητα σε κάποιον να διερευνά τα συναισθήματά του, να κατανοεί την πραγματική τους σημασία και να τα λαμβάνει σοβαρά υπόψη του πριν προβεί σε οποιαδήποτε απόφαση.ell
dc.language.isoell-
dc.publisherΚυρίτση – Κουκουλάρη Ελένηell
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourcehttp://www.hjn.greng
dc.subjectΝοσηλευτές-
dc.subjectΝοσηλευτική-
dc.subjectΣυναισθήματα-
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνη-
dc.subjectΦροντίδα-
dc.subjectNurses-
dc.subjectNursing-
dc.subjectEmotions-
dc.subjectEmotional Intelligence-
dc.subjectCare-
dc.titleΜελέτη παραγόντων σχετιζόμενων με την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του νοσηλευτικού προσωπικούell
dc.typeΔημοσίευση σε συνέδριο-
heal.classificationNursing-
heal.classificationPsychology-
heal.classificationΝοσηλευτική-
heal.classificationΨυχολογία-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2006008003-
heal.classificationURI**N/A**-Νοσηλευτική-
heal.classificationURI**N/A**-Ψυχολογία-
heal.identifier.secondaryISSN 1105-6843-
heal.accessforever-
heal.recordProviderΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας.Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας.Τμήμα Νοσηλευτικήςell
heal.journalNameΝοσηλευτικήell
heal.journalNameHellenic journal of nursingeng
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Τόμος 50, τεύχος 2 (Απρ. - Ιουν. 2011)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons