Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/6456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΙωαννίδου, Φαίδραell
dc.contributor.authorΕυκαρπίδης, Απόστολοςell
dc.contributor.authorΚαβάκα, Νίκηell
dc.contributor.authorΔημητριάδου - Παντέκα, Αλεξάνδραell
dc.contributor.authorΜπενός, Αλέξηςell
dc.date.accessioned2015-02-17T20:52:18Z-
dc.date.issued2015-02-17-
dc.date.issued2009-12-
dc.identifier.citationΙωαννίδου, Φ., Ευκαρπίδης, Α., Καβάκα, Ν., Δημητριάδου - Παντέκα, Α., Μπενός, Α. κ.ά. (2009). Απόψεις ειδικευμένων νοσηλευτών για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των νοσηλευτικών ειδικοτήτων της Βόρειας Ελλάδας. “Νοσηλευτική”.48(4)ell
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11400/6456-
dc.descriptionΕρευνητική εργασίαell
dc.description.abstractΗ αξιολόγηση είναι το αναγκαίο συνεπακόλουθο κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος. Αποτελεί διαδικασία αποτίμησης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του βαθμού υλοποίησης των στόχων της. Σκοπός: Αξιολόγηση των εκπαιδευ- τικών προγραμμάτων των νοσηλευτικών ειδικοτήτων Βόρειας Ελλάδας από την έναρξη της εφαρμογής τους το 1991 έως το 2004, σύμφωνα με τις απόψεις των ειδικευμένων νοσηλευτών. Υλικό-Μέθοδος: Η αξιολόγηση έγινε με αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε 559 ειδικευμένους νοσηλευτές. Επιστράφηκαν 447 συμπληρωμένα ερωτηματολόγια (ποσοστό απαντητικότητας: 79,9%). Στη συγκεκριμένη μελέτη αναλύθηκαν οι ερωτήσεις που σχετίζονταν με την αξιολόγηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και την εφαρμογή της μετά την επιστροφή στο εργασιακό περιβάλλον και συσχετίστηκαν με το είδος της ειδικό- τητας και το νοσοκομείο εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Οι νοσηλευτές θεώρησαν ότι απέκτησαν σε ικανοποιητικό βαθμό νέες και σύγχρονες γνώσεις, εκτιμώντας τη θεωρητική τους εκπαίδευση θετικότερα από την κλινική άσκηση. Μεταξύ των ειδικοτήτων, οι ειδικευμένοι στην Ψυχιατρική είχαν σπανιότερα την αίσθηση χαμένου χρόνου στην κλινική άσκηση (p<0,001). Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ικανοποίηση από την εκπαίδευση στο νοσηλευτικό ιστορικό, τη νοσηλευτική διεργασία, την αντιμετώπιση επειγόντων και τη φροντίδα οξέως και χρονίως πασχόντων (μέσος όρος: 2,38−3,03, σε κλίμακα από 0=καθόλου έως 4=πάρα πολύ) ενώ χαμηλότερη ήταν η αναφερόμενη ικανοποίησή τους για την εκπαίδευση στη διδασκαλία, την πρόληψη και τη μεθοδολογία έρευνας. Η εφαρμογή της εκπαίδευσης θεωρήθηκε ικανοποιητική μόνο στην αντιμετώπιση επειγόντων, τη φροντίδα οξέως και χρονίως πασχόντων. Η χειρουργική ειδικότητα υπερείχε σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο στα περισσότερα από τα αντικείμενα εκπαίδευσης. Συμπεράσματα: Φάνηκε ότι η εξειδικευμένη γνώση που παρέχεται στην ειδικότητα δεν εφαρμόζεται στην κλινική πράξη, με αποτέλεσμα η «επένδυση» στην εκπαίδευση που γίνεται από την πολιτεία και την υπηρεσία υγείας, να παραμένει, τελικά, ένα κεφάλαιο πλημμελώς αξιοποιημένο από την ίδια την υπηρεσία. Επίσης, εντοπίστηκαν κενά στην εκπαίδευση καθώς και διαφορές μεταξύ των ειδικοτήτων, γεγονός που συνηγορεί στη δημιουργία ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος με κοινά συγγράμματα και κοινή ύλη.ell
dc.language.isoell-
dc.publisherΕθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδοςell
dc.publisherHellenic National Graduate Nurses Associationeng
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourcehttp://www.hjn.greng
dc.subjectAdult education--Evaluation-
dc.subjectPersonnel management-
dc.subjectContinuing education-
dc.subjectαξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος-
dc.subjectαξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού-
dc.subjectνοσηλευτικές ειδικότητες-
dc.subjectσυνεχιζόμενη εκπαίδευση-
dc.subjectnurses education-
dc.titleΑπόψεις ειδικευμένων νοσηλευτών για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των νοσηλευτικών ειδικοτήτων της Βόρειας Ελλάδαςell
dc.typeΔημοσίευση σε συνέδριο-
heal.classificationΙατρική-
heal.classificationΝοσηλευτική-
heal.classificationMedicine-
heal.classificationNursing-
heal.classificationURI**N/A**-Ιατρική-
heal.classificationURI**N/A**-Νοσηλευτική-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614-
heal.classificationURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362-
heal.keywordURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85001030-
heal.keywordURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85100143-
heal.keywordURIhttp://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85031562-
heal.contributorNameΣκενδέρη, Ιωάνναell
heal.accessforever-
heal.recordProviderΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικήςell
heal.journalNameΝοσηλευτικήell
heal.journalNameHellenic Journal of Nursingeng
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Τόμος 48, τεύχος 4 (Οκτ. - Δεκ. 2009)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons