Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11400/8329
Title: Ο ρόλος της επικοινωνίας στις υπηρεσίες υγείας
The role of communication in health care services
Authors: Μπιτσώρη, Ζωή
Item type: Conference publication
Keywords: Communication;Επικοινωνία;Συνεργασία;Ιατρο-νοσηλευτικό προσωπικό;Collaboration;Medical and nursing staff
Subjects: Medicine
Nursing
Ιατρική
Νοσηλευτική
Issue Date: 9-Apr-2015
May-2013
Date of availability: 9-Apr-2015
Publisher: Σύλλογος Διπλωματούχων Νοσηλευτών Χειρουργείου (ΣΥ.Δ.ΝΟ.Χ.)
Ιωάννης Κουτελέκος
Abstract: Η αποτελεσματική επικοινωνία αποτελεί προϋπόθεση για την επιτυχή διοίκηση των μονάδων υπηρεσιών υγείας. Επίσης, αποτελεί γέφυρα ανάμεσα στους στόχους, στα πρότυπα απόδοσης και στην ικανοποίηση των εργαζομένων. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας όσον αφορά τον ρόλο της επικοινωνίας στις υπηρεσίες υγείας. Υλικό και μέθοδος : Η μεθοδολογία της εργασίας περιελάμβανε αναζήτηση σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων κυρίως pubmed που αναφέρονταν στη σχέση ενημέρωσης και υπηρεσιών υγείας. Αποτελέσματα : Η αποτελεσματική επικοινωνία συμβάλει σημαντικά στη μείωση των λαθών κατά την παροχή φροντίδας υγείας, στην ικανοποίηση των ασθενών και γενικότερα στην φροντίδα υψηλής ποιότητας. Ο αμοιβαίος επαγγελματικός σεβασμός και η ποιότητα της επικοινωνίας εξασφαλίζουν την καλή διεπιστημονική συνεργασία. Ως συνέπεια, η επιτυχία στη διαπροσωπική και την οργανωτική επικοινωνία καθορίζουν, σε μεγάλο βαθμό, τη συνολική επιτυχία των υπηρεσιών υγείας. Τα σημαντικότερα εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία θεωρούνται οι μη-καλές επαγγελματικές σχέσεις μεταξύ του προσωπικού, η έλλειψη χρόνου και ο διαφορετικός τρόπος εκπαίδευσης. Συμπεράσματα : Οι ελλείψεις σε ανθρώπινους και υλικούς πόρους, που χαρακτηρίζει το σύστημα υγείας της χώρας σε συνδυασμό με το εργασιακό περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων, καθιστούν ως επιτακτική ανάγκη τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των επαγγελματιών υγείας, την ενθάρρυνση ενός υποστηρικτικού κλίματος στο χώρο της εργασίας και γενικότερα την προαγωγή της διεπαγγελματικής συνεργασίας.
Effective communication is a prerequisite for successive management of health services. Also, it is a bridge among the goals, and the satisfaction of staff. The aim of the present study was o review the literature regarding the role of communication in health. Method and material: Methodology included search in electronic data bases mainly pub-med regarding the role of communication in health. Results: Effective communication contributes significantly to reducing errors in health care services, to increasing patients' satisfaction and in general to providing high quality of care. Mutual professional respect and quality of communication ensure a good interdisciplinary cooperation. As a consequence, success in interpersonal and organizational communication determines, to a large extent, the overall success of health services. As major barriers to effective communication are considered the non-good relations between health professionals, lack of time and the different way of education. Conclusions: The lack of human and material resources, that features the country's health system in conjunction with the working environment of high standards, make as an imperative need the improvement of relations between health professionals, encouragement of a supportive climate in the workplace and generally the promote of professional cooperation.
Language: Greek
English
Citation: Bitsiori, Z. (2013). The role of communication in health care services. “Περιεγχειρητική Νοσηλευτική ”. 2(2): pp. 65-72
Journal: Περιεγχειρητική Νοσηλευτική
Type of Journal: With a review process (peer review)
Access scheme: Publicly accessible
License: An error occurred on the license name.
URI: http://hdl.handle.net/11400/8329
Appears in Collections:Τόμος 2, τεύχος 2 (Μάιος. - Αυγ. 2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
222.pdf177.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.